دانلود فایل2

خرید ودانلود فایل گوشی های سامسونگ هواوی لنوو مارشال

دانلود فایل2

خرید ودانلود فایل گوشی های سامسونگ هواوی لنوو مارشال

دانلود و خرید فایل گوشی های موبایل
حل مشکل اکانت گوگل بدون باکس وخاموشی
حل مشکل اکانت گوگل بدون نیاز به باکس
قفل گوگل
ارم
Reset FRP
هنگ روی ارم
google account bypass
google account
فایل فلش فارسی

فایل فلش رسمی
رام رسمی و فارسی
پایان نامه - مقاله ترجمه شده - پروپزال - پاورپوینت

کلمات کلیدی

حل مشکل خاموشی و ارور 4032 Huawei Y6 SCL-U31 MT6582 بعد از فلش

فایل فلش فارسی OT-6030D (رام فارسی OT-6030D)مخصوص فلش تولز

فایل فلش OT-5035D مخصوص فلش تولز (فارسی ندارد)

پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای مالی

آموزش تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست

اقتصاد سیاسی رسانه‌ها

رابطه بین هوش هیجانی و کارآفرینی

آترواسکلروز

نقـش دولـت در اقـتـصاد

دندانپزشکی

استفاده از سوخت گاز طبیعی

مدلسازی تقاطع مدلسازی شبکه

مدل های جریان ترافیک ماکروسکوپی درجه اول

حسابداری مدیریت ارزیابی مالی

جبران خسارت ناشی از نقض قرارداد

روان شناسی (خودشناسی)

اضطراب تعمیم یافته

پاورپوینت بررسی استراتژی در عمل

کارآموزی در شرکت تجهیزات پزشکی راد طب

پاورپوینت بررسی روش‌های تأمین مالی و تأثیر آنها بر ثروت سهامداران

پاورپوینت بررسی شیوه‌های تأمین مالی در ایران

کارآموزی برق

کارآموزی در پارس خودرو

پروتکل درمان شناختی-رفتاری هیپوکاندریا یا خود بیمار انگاری

پاورپوینت بررسی اصطلاحات مدیریت استراتژیک

تبلیغات در اینترنت

پرتوهای X (پرتونگاری)

افسردگی و عوامل بروز آن

کاملترین مجموعه لغات زبان تخصصی مدیریت ( کلیه گرایش ها)

اصل و ترجمه بسیار روان مقاله علوم سیاسی با موضوع نوکارکردگرایی

  • ۰
  • ۰

نقـش دولـت در اقـتـصاد


نقـش دولـت در اقـتـصاددسته: آزمون ارشد 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 14 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 35 









همچنین در غرب با پایان یافتن جنگ جهانی دوم در پی بحرانهای اقتصادی 1931 ـ 1929 میلادی گرایش به ملی کردن اقتصاد و ارائه تعریفهای جدیدی از حقوق مالکیت به گسترش فعالیتهای دولتی انجامید . به طوری که در اوایل دهه 80 میزان سرمایه گذاریهای ثابت و دولتی در برخی از کشورها بیش از 50 درصد کل ذخایر سرمایه این کشورها برآورده شد . تجربه ناکارآمدی شرکتهای دولتی و انحصارهای ملی در این سالها موجب شد که گرایش به خصوصی سازی و بازگشت به مکانیزم بازار بار دیگر افزایش یابد در ایران نیز طی دو دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد مواضع متفاوتی در این باره بوده ایم در دهه نخست انقلاب بویژه در دوران جنگ تحمیلی دولت حجم گسترده ای از فعالیتهای اقتصادی را به خود اختصاص داد و بسیاری از کارخانه ها و شرکتهای خصوصی ملی شدند در دهة دوم گرایش به کاهش تصدی دولت و واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی به تدریج شدت گرفت و طی برنامه های پنج ساله اول تا سوم زمینه عملی این فکر تحقق یافت .

در این مقاله ابتدا به نقش دولت در اقتصاد از دیدگاههای فکر مکاتب لیبرالیستی ، کینزی و سوسیالیستی پرداخته می شود و سپس به بررسی دولت در قانون جمهوری اسلامی ایران و ماهیت و ساختار دولت ایران پرداخته می شود.


جایگاه دولت در مکاتب لیبرالیستی :

1 ) مکاتب قبل از کلاسیک :

پیش از نظریه دولت در مکتب کلاسیک و کاوش در آرای اسمیت در این زمینه مناسب است که محیط اجتماعی فراهم آورندة این تفکر ارزیابی شود پس در این بخش به مطالعه جایگاه دولت در مکاتب قبل از کلاسیک می پردازیم.

1 ـ 1 ) مرکانتیلسم :

مرکانتیلسم که نخستین تلاش نظام مند اروپائیان و تبیین نظریه های اقتصادی به شمار می رود فلسفه اقتصادی مبتنی بر دولت قدرتمند و مداخله گرا است . آن ها با اعتقاد به اینکه طلا و نقره ثروت واقعی هر کشور محسوب می شود و آن ها را ابزار توانمندی توسعه اقتصادی می دانستند تا دخالت دولت بویژه در امر تجارت خارجی را تجویز کنند و بر این نکته تأکید داشتند که دولت بر هر وسیله ممکن باید مشوق صادرات و تحدید کننده واردات باشد تا از طریق رشد تولیدات داخلی امکان برقراری تراز مثبت بازرگانی فراهم شود و به عبارت دیگر بدون مالکیت ابزار تولید دولت در نظام فکری سوداگری بیش ترین نظارت و دخالت را دارد . اما تضاد منافع دولت ها و رشد سرسام آوریهای محصولات در کشورهای تحت سلطه این نظام اقتصادی و سرانجام پیدایش انقلاب صنعتی مکتب سوداگری را به انتهای کوشش تاریخی خود رسانید.

2 ـ 1 ) فیزیوکراسی :

این نظریه در اوایل قرن هجدم میلادی تکوین یافت و عکس العملی در مقابل افراط گری های سوداگران و بی عدالتی های اقتصادی و اجتماعی شرایط آن روز اروپا بود که انقلاب فرانسه در سال 1979 میلادی نمونه بارز آن است .

این مکتب بر این  اعتقاد استوار بود که قوانین طبیعی در عالم فیزیک تغییر ناپذیر ، کامل و بی نقصند و جوامع بشری که جزیی از این نظام هستند قوانین خاص خود را دارند.

بنابراین فیزیوکراتها با تأکید بر قوانین طبیعی در جایگاه بهترین قوانین ممکن تضمین کننده رقبای جامعه بشری تلاش در شناخت و نظام مند کردن آن را وجهه همت خود قرار دادند . اصالت فرد و لیبرالیسم اقصادی پایه های فکری این دیدگاه را تشکیل می دادند . دولت در این نظام فکری باید راه را بر آزادی کتب و کار و رقابت بر مبنای منفعت طلبی فردی هموار و از هرج و مرج اجتماعی و سیاسی جلوگیری کند.

2 ) مکتب کلاسیک :

مولفه ای که در شکل گیری نظام فکری مکتب کلاسیک نقش عمیق و انکار ناپذیری داشت محیط اجتماعی ـ سیاسی انگلستان در قرن هجدم بود که در فاصله گرفتن از کلیسای کاتولیک رم و در اثر جنگهای داخلی نظام فئودالی به ظهور سرمایه داری منجر شد.

آدام اسمیت علاوه بر بهره مندی از آرای اقتصادی پیشینیان با تأثیرپذیری از محیط اجتماعی ـ سیاسی به کالبد شکافی روابط اقتصادی آن روز انگلستان پرداخت و در ارائه نظریه توسعه اقتصادی خود و دریافت علل افزایش ثروث جامعة خود سعی کرد و آن را به سطح تمام ملل جهان تعمیم داد.

هسته مرکزی اندیشه کلاسیک بر سه مقوله اساسی آزادی فرد و نفع شخصی در جایگاه مولفه های نظم طبیعی استوار است.


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .


کلمات کلیدی : نقـش دولـت در اقـتـصاد , پروژهایی در مورد نقـش دولـت در اقـتـصاد مقالاتی در مورد نقـش دولـت در اقـتـصاد ,مطالبی در مورد نقـش دولـت در اقـتـصاد نقـش دولـت اقـتـصاد


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی