پروپوزال رابطه شایستگی اجتماعی با ویژگیهای خانواده در دانش آموزان دوره ابتدایی

پروپوزال رابطه شایستگی اجتماعی با ویژگیهای خانواده در دانش آموزان دوره ابتدایی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc
پروپزال کارشناسی ارشد شامل:
مقدمه و بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف اصلی و فرعی پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
پیشینه پژوهش
طرح پژوهش
جامعه و نمونه پژوهش
روش نمونه گیری
ابزار های پژوهش
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA
فایل به صورت ورد و با فرمت doc می باشد و قابل ویرایش می باشد.
قسمت هایی از پروپزال:
بیان مساله
در تمامی مذاهب و فلسفههای جهان، کودک را موهبت الهی میشمارند، علتش ساده است. از لحظهای که کودک متولد میشود، معجزه خلقت آشکار میشود. نوزاد خصوصیات فردی خود را دارد. به طور فطری پاهای کوچکش را تکان میدهد و نسبت به جهان پیرامونش واکنش نشان میدهد. هر روز مهارت تازه کسب میکند و به میزان حیرتآوری رشد میکند، در درون این معجزه خلقت، نیروی قدرتمندی نهفته است که باید به فعلیت برسد( منصوری،1386).
محیطی که به کودک، به عنوان یک موجود باارزش و الهی مینگرد و او را دارای تواناییهای بیحد و حصر میداند و توجه دارد که خداوند برای وجود این کودک تا چه حد ارزش قائل است، با او به گونهای رفتار میکند که احساس کند فردی عزیز و کریم است. ولی محیطی که از کودک تصویری چون حیوان دارد و او را لایق بدترین تنبیهها و روشهای تادیبی میداند، به او تصویری منفی از خودش ارائه میکندو او را از داشتن عزت نفس و کرامت دور میدارد. سلامت روان کودک تا حد زیادی توسط افراد مهم و محیط زندگی او تعیین و تامین میشود (بهپژوه،1382).
هر کودکی باید احساس کند که به او ارزش و بها داده میشود تا بتواند در مورد خود کسب اعتماد و اطمینان کند و آن را حفظ نماید و از این رهگذر، توانمندیها و استعدادهای خود را رشد دهد. بر پایه همین توان است که او میتواند شخصیت خویش را بسازد و رابطه بهتری با دیگران داشته باشد (گروهی از کارشناسان تعلیم و تربیت فرانسه، ترجمه محمد کاری،1386).
هدف پژوهش
هدف اصلی پژوهش حاضر این است که ارتباط بین ویژگی های خانواده با شایستگی اجتماعی کودکان چگونه است.
فرضیه پژوهش
در این پژوهش فرض شد که بین شایستگی اجتماعی کودک و ویژگیهای خانواده رابطه معناداری وجود دارد.